Nederlandse ouders begrijpen radiomakers niet

LinkedIn, ’s werelds grootste professionele online netwerk, heeft onderzoek gedaan naar de ‘minst begrepen banen door ouders’ in Nederland maar ook wereldwijd. Volgens het onderzoek is het beroep radiomaker één van de meest onbegrepen banen in Nederland.

In Nederland begrijpt 57% van de ouders niet waarom hun kind een radiomaker / deejay wordt. Ouders weten ook niet wat een radiomaker precies doet. Wereldwijd begrijpt 51% niet waarom men radio producer wil worden.

Onderzoek toont aan dat één op de drie ouders niet begrijpt wat hun kinderen doen voor de kost. LinkedIn deed het onderzoek in het kader van de ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’.

Beroepen zoals PR-manager, actuaris, social media manager, sport team manager, ingenieur, data scientist en socioloog behoren tot de top 10 beroepen die ouders wereldwijd het minst begrijpen.

LinkedIn: “Veel ouders vinden het daarom soms lastig om hen van het juiste loopbaanadvies te voorzien. De ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ is een ideale gelegenheid om deze kloof te overbruggen door ouders te verwelkomen op de werkplek van hun kind, zodat ze van elkaar kunnen leren.

Wij hebben de ‘LinkedIn Bring In Your Parents Day’ in het leven geroepen zodat professionals over de hele wereld hun ouders een kijkje achter de schermen kunnen geven op hun werk en in ruil daarvoor waardevolle lessen en advies van hun ouders kunnen krijgen.’’

Over het onderzoek
Opinium Research voerde voor LinkedIn tussen 30 juli en 14 augustus 2013 een online onderzoek uit onder 16.102 volwassenen, waaronder 7.683 ouders van werkenden, 12.015 ouders en 13.064 werkenden (fulltime of parttime). Het onderzoek is uitgevoerd in Australië, Brazilië, Canada, Frankrijk, Duitsland, India, Nederland, Singapore, Spanje, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten