De tv-zender TLC blijft doorgroeien. De vrouwenzender behaalde afgelopen maand haar hoogste marktaandeel tot nu: 5,6% in de doelgroep Vrouw 20-49. Ten opzichte van augustus vorig jaar realiseert de zender hiermee een groei van 177%.
In de jongere doelgroep Vrouw 20-34 jaar behaalt TLC een marktaandeel van 6,8%, wat een groei van 221% is ten opzichte van augustus 2012. Afgelopen maand gingen maar liefst 13 nieuwe series van start, waarvan Gypsy Sisters, Jo Frost’s Family SOS en The Undateables ook meteen de best bekeken programma’s waren.
Alco de Jong, programmadirecteur Discovery Networks Benelux: “Het is geweldig om te zien dat we met TLC zo hard groeien. We zijn nu ruim twee jaar bezig en door onze best bekeken programma’s als Say Yes To The Dress, Cake Boss en LA Ink weet de vrouwelijke kijker ons steeds beter te vinden.
Daarnaast zien we ook dat door een event als de ‘TLC Gay Week’ de zender als merk een enorme boost krijgt. Met de start van een nieuwe lokale productie, Cougar Love en het bruidsthema voor de maanden november en december kijken we uit naar het laatste kwartaal.”
Discovery Networks
Met deze record marktaandelen was TLC, onderdeel van Discovery Networks, de 5e grootste zender in Nederland in de doelgroep Vrouw 20-49 en zelfs de 4e zender onder Vrouwen 20-34 jaar. In prime time (18:00-24:00) realiseerde TLC ook haar beste marktaandelen ooit: 3,3% in de doelgroep vrouw 20-39 en 4,2% in de jongere doelgroep Vrouw 20-34. De tv-zender bereikt maandelijks gemiddeld ruim 6,9 miljoen kijkers van 6 jaar en ouder. [Radiowereld.NL]