Discovery Networks Benelux (DNB) en Viacom International Media Networks (VIMN) gaan een strategische samenwerking aan. Ze beginnen in een joint venture een gezamenlijke ad salesorganisatie in Nederland onder de naam BrandDeli. Het nieuwe bedrijf vertegenwoordigt acht lineaire televisiezenders van beide bedrijven. Het gezamenlijk marktaandeel is hierdoor meer dan 11% in de doelgroep 20 tot 49 jaar.
BrandDeli is hierdoor het nieuwe alternatief voor adverteerders op de Nederlandse markt ten opzichte van de traditionele zendergroepen. BrandDeli is nu voor 50% eigendom van Discovery Networks Benelux en voor 50% eigendom van Viacom International Media Networks en gaat op 1 november 2013 van start.
BrandDeli vertegenwoordigt de volgende acht televisiezenders: Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, ID, Nickelodeon, MTV, TeenNick en TLC. Allard Ruyl, momenteel commercieel directeur bij DNB is benoemd tot CEO van BrandDeli. In de nieuwe organisatie zijn 67 mensen werkzaam en het bedrijf is gehuisvest in Amsterdam.
Dee Forbes, President & Managing Director van Discovery Networks Western Europe: “Zowel DNB als VIMN zijn sterke bedrijven in de Nederlandse markt en vertegenwoordigen bekende merken. Het samenbrengen van deze twee organisaties in BrandDeli zorgt ervoor dat we een uitgebreide keuze aan gedifferentieerde merken en service op maat kunnen bieden aan de Nederlandse markt.” [Radiowereld.NL]