UPC kopt in met goed nieuws. ‘UPC biedt 38 digitale zenders met gratis aanvullende programma’s’. Maar UPC vertelt niet meteen alles tegen de klanten. In werkelijkheid zijn het er maar 27. Alleen klanten die ‘geen’ starter abonnement hebben kunnen meer zenders bekijken.
UPC biedt klanten die niet willen wachten soms programma’s van RTL en SBS vooraf aan te bekijken voordat deze op televisie worden uitgezonden. Ook biedt een groeiend aantal zenders in het digitale aanbod van UPC toegang tot duizenden series, shows, kinderprogramma’s, muziekclips en andere programma’s buiten hun gewone programmering om.
Inmiddels biedt UPC met veel meerkosten bij 38 zenders deze ‘programma on demand’ diensten. Van de 38 zenders zijn er 27 te vinden in het starter-abonnement.
Zenders
Onder de zenders in het starter-aanbod vallen de publieke zenders, RTL, SBS, maar ook Nickelodeon, Disney Channel en Cartoon Network; zenders die ook geschikte series en programma’s aanbieden voor kinderen. Dat zijn er maximaal 27.
Meer betalen is meer zenders
Klanten die een duurder abonnement hebben kunnen meer bekijken. In het royaal-aanbod van UPC bieden zenders als Shorts TV, BBC Entertainment en SyFy Universal on demand diensten. Binnen het premium-aanbod zijn dat zenders als Film1, Sport1, Fox Sports Eredivisie en HBO
William Linders, directeur content bij UPC: “Door nauwe samenwerking met zenders en ons moderne netwerk halen onze klanten meer uit het moment waarop zij televisie willen te kijken. RTL en nu ook SBS bieden bijvoorbeeld al tientallen programma’s die zij pas later in hun reguliere programmering tonen. Denk aan GTST, Ik Hou van Holland, De Man Met De Hamer van RTL, maar ook Criminal Minds, Doris en Dokter Tinus van SBS. Onze klanten willen steeds vaker programma’s zien wanneer het hun uitkomt en meer en meer klanten zijn bereid iets extra te betalen zodat ze deze programma’s eerder kunnen bekijken. Zo is nu al ruim een derde van het aantal GTST bestellingen een voorpremière. Wij bieden deze mogelijkheid als een van de weinige bedrijven in Nederland.”
Rode knop
De tv-zenders die programma’s on demand bieden, zijn te herkennen aan de rode knop die verschijnt zodra men de zender bekijkt. Klanten van UPC krijgen toegang tot het aanbod door op de rode knop op hun UPC –afstandsbediening te drukken wanneer zij naar de zender kijken. Na enkele seconden verdwijnt dit icoontje. [Radiowereld.NL]