Search
Close this search box.

D66 wil online STER-reclame begrenzen

Reclame door de STER op internet moet aan banden worden gelegd, zodat commerciële nieuwsaanbieders meer reclamegeld binnen kunnen halen. Dat gaat D66 maandag volgens de Telegraaf voorstellen tijdens de behandeling van de mediabegroting.

Tijdens de onderhandelingen over het herfstakkoord regelde D66 dat de geplande extra bezuiniging op de publieke omroep werd gehalveerd tot 50 miljoen euro. „Maar het kan niet zo zijn dat de NPO met dat geld op internet de markt nog verder verstoort”, vindt D66-Kamerlid Verhoeven.

Reclame op internet is nu niet gereguleerd, terwijl de wet heel duidelijk is. Daarin wordt bepaald hoeveel vrijheid de STER op radio en televisie krijgt. D66-Kamerlid Verhoeven “Dat wil ik nu ook voor internet. Dat betekent bijvoorbeeld: geen programmaonderbrekende spotjes, geen sluikreclame en een maximale lengte van commercials.”

D66-Kamerlid Verhoeven wil ook niet dat de NOS gratis content (nieuwsfilmpjes ) aanbied aan andere partijen. [Radio.NL/Telegraaf]

Gerelateerde berichten