Radiospot Prorail uitgeroepen tot meest irritante radioreclame

De luisteraars van De Coen en Sander Show op 3FM hebben het radiospotje van Prorail uitgeroepen tot meest irritante radioreclame van 2013. Vrijdagmiddag zal (de bijna trotse woordvoerder) Elles in ’t Hout van deze organisatie ‘Het Houten Reclameblok’ in ontvangst nemen op 3FM.

Prorail ziet deze twijfelachtige eer zelfs als een positieve bijkomstigheid. “Het heeft namelijk bijgedragen aan het bereiken van hun doel; zoveel mogelijk aandacht voor veiligheid rond spooroverwegen.”

Dit jaar was de strijd om meest irritante radioreclame een nek-aan-nek race met de spot van Vodafone. De derde plek is dit jaar voor de ‘Het houdt niet op, niet vanzelf’- spot Tegen Huiselijk Geweld. Deze reclame is voor het eerst in de historie twee jaar achter elkaar genomineerd.

Het Houten Reclameblok
Met het Houten Reclameblok willen Coen en Sander, elke werkdag vanaf 16.00 uur te beluisteren op 3FM, adverteerders letterlijk voor het blok zetten en hen aansporen de kwaliteit van radiocommercials te verbeteren. Coen: “Hopelijk is dit de aller- aller- allerlaatste keer dat we deze radioreclame ooit op de radio horen”. Sander: “Dit is misschien wel de meest irritante radioreclame sinds de uitvinding van de radio”. [Radiowereld.NL]

Top 15
01 Prorail
02 Vodafone
03 Het houdt niet op
04 Saturn
05 Toyota
06 Omoda
07 Peugeot
08 RAB
09 Volkswagen
10 Menzis
11 123Gold
12 NS Spoordeelwinkel
13 Bosch Car Service
14 Kamerplant
15 Ziggo mobiel

Gerelateerde berichten