Het tv-programma The Hit blijkt niet goed aan te slaan. Daarom grijpt RTL Nederland meteen in. Het nieuwe tv-programma krijgt nu een andere plek bij de tv-zender RTL5. De eerste aflevering van de talentenjacht voor liedjesschrijvers trok maandag om 20.30 uur slechts 255 duizend kijkers.
Maar volgens de zender scoorde de anderhalf uur durende show wel goed. Het programma scoorde ‘bovengemiddeld in de doelgroep’ volgens RTL . Toch heeft RTL Nederland gekozen voor een andere dag en ander tijdstip om jonge kijkers tegemoet te komen.
The Hit, waarvoor RTL Nederland afgelopen week veel reclame heeft gemaakt, is voortaan op zondagavond te zien om 20.00 uur.
In het programma maken onbekende liedjesschrijvers nummers voor bekende artiesten als Waylon en Eva Simons. De nieuwe plek die The Hit krijgt is volgens RTL 5 bekender voor de doelgroep; 20- tot en met 34-jarigen. Op zondagavond stond voorheen So You Think You Can Dance geprogrammeerd.
Modepolitie 2.0 ?
Ook het slecht bekeken de Modepolitie 2.0 verhuist mee en is te zien om 21.10 uur. De voor zondagavond geplande programma’s, From Russia with Love en ‘Ik heb het nog nooit Gedaan’, verschuiven naar de maandag om 20.30 uur en om 21.30 uur.
Klein succesje ?
Toch behaalde het nieuwe programma The Hit ook een klein succesje. Het nummer ‘Celebrate The Rain’, van songwriter Mijke Breepoel, werd meteen na de uitzending als single uitgebracht door Sidney Samson en Eva Simons en staat inmiddels op nummer één in iTunes.
Of het nummer echt scoort en ook hoog in de Single Top 100, Top 40 en Mega Top 50 verschijnt wordt vrijdag duidelijk.
De single ’Focus on Love’, die Ben Saunders maandag uitbracht, staat inmiddels op nummer tien in iTunes. In het tv-programma krijgen songwriters de unieke kans om hun zelfgeschreven nummer te pitchen aan Nederlandse en internationale topartiesten. [Radiowereld.NL]