Supermarkt Jumbo heeft veel last van radiospotjes Wakker Dier

Supermarktketens, waaronder Albert Heijn, hebben zeer veel last van de radiospotjes van Wakker Dier. Ook Jumbo ergert zich groen en geel aan de radiospotjes van Wakker Dier. Stichting Wakker Dier gaat de stijd nu verder opvoeren met een grote tv-campagne.

In de tv-commercials wordt consumenten ook opgeroepen “geen vreselijke plofkip meer te kopen” bij Jumbo.

Jumbo krijgt veel vragen van klanten, zowel via de Jumbo-consumentenservice als in de winkels. Maar van een omzetdaling zou (nog) geen sprake zijn.

Radioreclame heeft zin
“Natuurlijk hebben we daar last van. Uiterst vervelend. Het raakt ons ook echt. Ze raken mij in mijn hart als ik zoiets hoor”, zegt Jumbo-topman Frits van Eerd op Radio 1.

Tekst radiospot: “Ding Dong, dit is een bericht voor de klanten van Albert Heijn/Jumbo. Bent u die vreselijke plofkip bij Albert Heijn/Jumbo ook zo beu? Ga dan naar Ekoplaza, of naar de Natuurwinkel. Die verkopen alleen maar fatsoenlijk vlees,van dieren die wél een goed leven hebben gehad. Meer weten? Kijk op Wakker Dier.nl.”

Stichting Wakker Dier komt op voor de dieren in de vee-industrie en stelt misstanden aan de kaak. Want ieder dier heeft recht op een goed leven.

Televisie
De dierenwelzijnsorganisatie heeft nog méér in petto. Na de ruim 400 radiospotjes de afgelopen twee weken begint Wakker Dier komend weekend ook een tv-campagne tegen Jumbo en Albert Heijn. Die campagne zal de hele maand maart duren. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten