Joris van der Pol wordt algemeen directeur One Media Sales

De aandeelhouders van One Media Sales, Talpa en Radiocorp, hebben besloten het directieteam van One Media Sales verder uit te breiden. Per 10 april start Joris van der Pol als algemeen directeur van de grootste salesorganisatie voor de commerciële radio.

Samen met de huidige directieleden Herman ten Cate, directeur strategie & operations, en commercieel directeur Roel Willemsen gaat Van der Pol leiding geven aan 28 mensen.

Talpa en Radiocorp zijn unaniem tot dit besluit gekomen gezien de enorme potentie die zij in One Media Sales zien. Het saleshuis bestaat nu een half jaar en geeft veel aanleiding voor een volgende stap. Hiervoor willen de aandeelhouders een ervaren persoon aan boord hebben, die ruim kennis heeft in zowel media-sales als in het besturen van een bedrijf. Van der Pol heeft beide zaken in huis.

Jacqueline Smit, Talpa Radio Holding: “One Media Sales speelt geweldig in op de ontwikkeling in de markt, waarbij adverteerders en mediabureaus op zoek zijn naar een professionele partner die voldoende schaalgrootte in huis heeft om een serieuze businesspartner te kunnen zijn. One Media Sales heeft dat en met de toevoeging van Joris aan de directie zijn we ervan overtuigd dat die waarde alleen maar meer gaat toenemen.”

Carlo de Boer, Radiocorp: “One Media Sales bewijst zijn waarde al ruimschoots voor onze radiostations 100% NL en Radio 10, door een goede commerciële propositie in de markt te zetten. Joris ken ik al vijftien jaar als een zeer gedreven radioman, met een grote commerciële inslag. Ik weet zeker dat hij de positie van One Media Sales verder kan uitbouwen.”

Joris van der Pol: “Radio was my first love! En One Media Sales vertegenwoordigd maar liefst zes prachtige radiomerken die allemaal een unieke positie in het medialandschap hebben. Je kan je voorstellen dat ik enorm veel zin heb in het verder uitbouwen van die positie samen met het team, de radiostations en uiteraard de adverteerders en mediabureaus die met veel plezier en succes zaken doen met One Media Sales.”

One Media Sales
Door op exclusieve basis de spotverkoop van de radiostations Radio 538, Slam FM, 100%NL, Radio 10, Sublime FM en Efteling Radio te kunnen aanbieden aan de markt, is One Media Sales de grootste salesorganisatie voor commerciële radio. Wekelijks bereiken deze stations zes miljoen unieke luisteraars, goed voor een marktaandeel van 25% in de doelgroep 20-49 jaar. [Radiowereld.NL]