Zoek
Sluit dit zoekvak.

Kevin & Bean weer het populairst in de ochtend in LA

Kevin Ryder en Gene ‘Bean’ Baxter zijn opnieuw het populairste ochtendduo op de radio in Los Angeles. Voor de derde maand op een rij staat de ochtendshow van de rockzender KROQ 106.7 op de eerste plaats op weg naar het werk. Overall blijft 102.7 KIIS FM nummer 1, terwijl 106.7 Lite FM aan kop blijft in New York City.

Al bijna 25 jaar lang zijn Kevin en Bean te horen in de ochtend op KROQ. Hun show zit, net als de meeste ochtendshows op muziekradiostations, dagelijks vol met ingrediënten als celebrity interviews, echt of nep, gesprekken met luisteraars die naar de show bellen en live muziek (Karaoke) van bekende rockbands als The Killers, Kings of Leon, Garbage en Coldplay. Dit alles wordt afgewisseld met korte informatieblokken met nieuws, weer en verkeer.

Vooral bij mannen tussen de 25 en 54 jaar scoort de show al jaren uitermate goed, waardoor KROQ al jaren tijd ’s ochtends marktleider is in de doelgroep 25 tot 54 jaar. Maar ook bij andere doelgroepen scoren beide heren inmiddels goed, want ook bij de doelgroep 18 tot 34 jaar zijn Kevin & Bean het populairst in de ochtend.

Marktleider in de ochtend
Door de sterke prestaties zijn Kevin & Bean voor de derde maand op een rij ‘overall’ marktleider in de ochtend met 5,2% marktaandeel. Dit is een verlies van 0,2%-punt, maar de concurrentie staat op ruime afstand. Ryan Seacrest op KIIS volgt namelijk op de tweede plaats met 4,3% marktaandeel. Een mooie opsteker voor de radio- en televisiepresentator die in februari precies 10 jaar bij de zaak zat. In februari 2004 nam Seacrest namelijk het stokje over van Rick Dees bij KIIS.

Ondanks een tweede plaats in de ochtend blijft KIIS wel marktleider gedurende de hele dag. Wel daalde het marktaandeel van de hitzender met 0,4%-punt naar 5,1% en dat is net genoeg om zusterstation KOST 103.5 achter zich te laten. De softpopzender kijkt terug op een uitstekende maart maand, zo blijkt uit de cijfers van Nielsen Audio.

KOST scoorde een marktaandeel van 5,0% en dat is opmerkelijk, want normaal gesproken weet de zender alleen rond kerst een gooi te doen naar het marktleiderschap. De popzender 104.3 My FM volgt weer vlak achter KOST met 4,9%.

Op de vierde plaats blijft de urbanzender Power 106 (KPWR) met 4,6% marktaandeel staan. Terug in de top vijf is K-Earth 101 (KRTH). Het marktaandeel van de oldieszender bleef gelijk op 4,2%, maar de zender profiteerde van het verlies van zusterstation 97.1 Amp Radio (KAMP).

Bij de doelgroep 18 tot 34 jaar en 18 tot 49 jaar staat Power 106 nu op de eerste plaats, terwijl My FM aan kop gaat bij de doelgroep 25 tot 54 jaar.

New York City
In de Big Apple blijft Lite FM het populairst. De popzender zag het marktaandeel licht stijgen naar 7,0%. Terug op de tweede plaats is (W)CBS FM 101.1. Het marktaandeel van de oldieszender steeg met een half procentpunt naar 6,1%. Het station lijkt duidelijk te profiteren van het aantrekken van Scott Shannon als nieuwe ochtenddeejay.

Op de derde plaats staat Z100 (WHTZ). De hitzender, en tevens radiozender met de hoogste omzet van New York City, steeg met 0,3%-punt naar 5,5% marktaandeel. Het hoogste marktaandeel sinds september.

Grote verliezer was opnieuw WBLS 107.5. De urbanzender daalde opnieuw en staat nu met 5,4% op de vierde plaats. De top 5 wordt gecompleteerd door het Spaanstalige La Mega 97.9 met 5,1%.

Bij de doelgroep 25 tot 54 jaar blijft Lite FM marktleider. Bij de doelgroep 18 tot 34 jaar gaat die eer naar Z100. Ook bij de doelgroep 18 tot 49 jaar staat Z100 op de hoogste positie. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten