De landelijke publieke tv-omroepen behaalden in april over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 30,8%. De commerciële zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 24,7% en de SBS zenders 15,0%.
In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen in de doelgroep 6 jaar en ouder een marktaandeel van 34,6%, de zenders van RTL Nederland 29,2% en de SBS zenders 18,4%.
In april 2014 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 195 minuten. In april 2013 was dit 199 minuten. Nederlanders luisteren overigens iets minder naar de radio. Volgens de laatste meting is de gemiddelde luistertijd 173 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 4,9% van de totale kijkdichtheid in de maand april.
SKO LIGHT
De SKO light zenders bereikten in 2014 71,4% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 77,8%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 3,9%. [Radiowereld.NL]