The Passion hoge positie in Social TV Ratings april

In de maand april zijn 710.362 TV-gerelateerde tweets verstuurd. De live uitzending van The Passion op 17 april was in deze maand het meest getwitterde niet-voetbal-gerelateerde TV programma met 26.653 tweets. De Champions League wedstrijd tussen Bayern München en Real Madrid op 29 april realiseerde met 47.223 de meeste tweets.

The Passion en Koningsdag
De live uitzending van het culturele popspektakel The Passion heeft de meeste tweets gerealiseerd, wanneer gekeken wordt naar niet-voetbal-gerelateerde TV programma’s. Dat de betrokkenheid bij The Passion relatief hoog was blijkt uit het relatief hoge aantal tweets van 1,9 per twitteraar.

Zowel mannen als vrouwen twitterden massaal over de uitzending. Ook rondom de felicitaties van de Minister President aan het Koningspaar twitterde men massaal. Met 13.461 tweets staat deze uitzending op de vijfde plek van de Social TV Ratings Top 10.

Bayern München goed vertegenwoordigd in Top 10
Zeven Champions League wedstrijden zijn terug te vinden in de Social TV Ratings Top 10 van april. Zij vertegenwoordigen 19 procent van het totaal aantal verstuurde tweets in deze maand.

De wedstrijd tussen Bayern München en Real Madrid genereerde met 47.223 de meeste tweets en het treffen tussen Manchester United en Bayern München realiseerde met gemiddeld 1,4 tweets de meeste tweets per twitteraar. 85 Procent van de Champions League tweets werd gepost door een man volgens SPOT Social TV Ratings. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten