Discovery Channel heeft op basis van het speelschema van het WK voetbal, het programmaschema aangepast zodat de kijker weinig hoeft te missen van de tv-programma’s die Discovery Channel tijdens het WK voetbal uitzendt.
Op basis van het speelschema is het programmaschema aangepast, door de premières die om 21.00 en 22.00 uur te zien zijn, nog een keer in te zetten op een tijdstip dat er geen voetbalwedstrijd is (respectievelijk om 23.00 en 20.00 uur). Zo hoeft de kijker niet te kiezen tussen Discovery Channel en het WK voetbal.
De non- fictie zender bedient met deze strategie zowel de kijker die van voetbal én Discovery Channel houdt, als de kijker die niet van voetbal houdt.
Volgens Arno Flapper van Discovery Channel heeft het niets met de kijkcijfers te maken: “Het is bedoeld als sympathiek gebaar naar onze kijker, die óók graag voetbal kijkt, maar ook naar onze kijker die z’n vaste Discovery- avond wil hebben. Doordat we onze premières herhalen na de gespeelde wedstrijd (van 18.00 en 21.00 uur), geven we onze kijkers nog een kans om zijn favoriete programma’s te blijven volgen”.
Kijkcijfers Discovery Channel
De mannenzender beleefde afgelopen maand ook nog de beste meimaand ooit met een marktaandeel van 4,3% all day en 2,3% in prime time in de doelgroep Mannen 20 tot 49. Ook behaalde de tv-zender een record in kijktijd onder dezelfde doelgroep van 49 minuten all day en 28 minuten in prime time. De best bekeken programma’s in de maand mei waren: Classic Car Rescue en Savage Family Diggers. [Radiowereld.NL]