L1 heeft een goed jaar achter de rug: 2013 werd afgesloten met een positief resultaat en het totale bereik nam toe, vooral door het fors toegenomen gebruik van de mobiele platforms. Ook werden er diverse initiatieven genomen om de regionale verankering van de omroep te versterken.
Het totale bereik nam het afgelopen jaar toe, vooral door de groei van de online platforms (stijging 150% t.o.v. 2012). Het aantal bezoeken aan L1.nl is gestegen naar ruim dertig miljoen per jaar, het aantal unieke bezoekers steeg naar zes miljoen per jaar). Het gebruik van de L1 app voor Android smartphones steeg met 328% en voor Iphone 198% t.o.v. 2012. Ook het aantal sessies via tablets steeg fors. De groei zet nog steeds door. Inmiddels worden site en app van L1 ruim 7 miljoen keer per maand bezocht.
Marktaandeel radio en tv
Het marktaandeel van L1 Radio steeg naar 13,4%, vergeleken met 11,7 % in 2012. Het dagbereik van L1 TV daalde van 16,2% naar 13%.
Het resultaat voor belastingen uit gewone bedrijfsuitoefening kwam uit op een winst van € 734.434,-* (In 2012 behaalde L1 een negatief resultaat van € 284.368,-*). Dit blijkt uit het jaarverslag van 2013, zo meldt L1.
Rob Stevens, algemeen directeur L1: “Voor de komende jaren is het hoger doel van L1 als publieke regionale omroep het leven van de Limburgers te verrijken door het uitwisselen van informatie en het bieden van verbinding. Met strategische partners willen we een duurzame samenwerking aangaan en nieuwe interessegroepen bereiken. Op basis van behoud van redactionele en bestuurlijke onafhankelijkheid wil L1 ook intensief samenwerken met andere publieke omroepen, zowel in de regio met Omroep Brabant en Omroep Zeeland als landelijk met de NOS. Op basis van deze initiatieven werken wij hard aan de toekomstbestendigheid van L1.” [Radiowereld.NL]