NRC Media heeft in het eerste kwartaal een forse daling van de papieren oplages moeten incasseren. De oplage van de doordeweekse editie van NRC Next daalde met dertig procent, die van NRC Handelsblad met bijna tien procent. De weekendeditie van Next en de digitale versie van Next en Handelsblad groeiden wel.
NRC Media had begin dit jaar een totale betaalde oplage van 275.969 exemplaren, 0,3 procent meer dan in de eerste drie maanden van vorig jaar. Waar de papieren Next onderuit ging, steeg de digitale oplage 55 procent. De totale betaalde oplage van de doordeweekse NRC Next nam met 16,7 procent af tot 61.220 exemplaren. Dat meldt hoofdredacteur van NRC Handelsblad Peter Vandermeersch maandag op de site van NRC.
Bij grote broer NRC Handelsblad nam de digitale oplage eveneens toe, met 31 procent. De totale oplage kromp door de daling bij de papieren variant met 5,1 procent naar 191.390 exemplaren.
Dinsdag komen de cijfers van oplage-instituut HOI over het eerste kwartaal uit voor alle landelijke dagbladen. [Novum/Radio.NL]