BrandDeli heeft minste last van WK voetbal

Grote sportevenementen als het WK voetbal hebben traditiegetrouw veel invloed op de kijkcijfers. Tijdens de groepsfase van het WK in Brazilië werd gemiddeld 19% meer TV gekeken en de wedstrijden trekken grote kijkersaantallen. Door het unieke kijkersprofiel en de sterke programmering, hebben de zenders van BrandDeli minder last van het WK dan de zenders van andere exploitanten.

BrandDeli begon de maand juni, tot aan de start van het WK, goed met een marktaandeel van 16,6% (20-49 jaar). De zenders met een meer vrouwelijk profiel zoals ID, MTV en TLC bleven ook na de start van het WK veel kijkers trekken en, ondanks het mannelijke profiel, werden ook de zenders Comedy Central, Discovery Channel, FOX en National Geographic Channel goed bekeken.

Hierdoor sloot BrandDeli de maand af met een marktaandeel van 13,2% (20-49 jaar), waarmee BrandDeli in juni na STER en RTL, de derde partij in de markt was. Bron: SKO, all day, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzending.

BrandDeli is een mediabedrijf dat ontstaan is uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal twaalf lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC.  [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten