Blokkerige beeld op televisie, tv-zenders die in het niets verdwijnen en dat allemaal door 4G. Inwoners van Den Helder klagen volgens Webwereld massaal over storingen in hun tv-signaal via de kabel en geven 4G de schuld. UPC en Ziggo willen de tv-kijkers niet helpen.
Frans Klut, gemeenteraadslid in Den Helder, is daarom niet blij met de kabelmaatschappijen. UPC en Ziggo adviseren betere afgeschermde kabels te gebruiken, maar dat helpt niet altijd.
“Opmerkelijk is dat de aanvankelijk door de kabelmaatschappijen geleverde apparatuur en kabels eerst voldeden voor een goede beeldkwaliteit, maar na het uitrollen van het 4G netwerk ineens als ondeugdelijk worden bestempeld.”
Een tv-uitzending volgen is niet meer normaal mogelijk. “In een aantal gevallen werd aan de klant een nieuwe set kabels aangeboden, maar die bleken geen oplossing op te leveren. In andere gevallen werd het advies gegeven om maar een set extra afgeschermde kabels te kopen waardoor de rekening bij de klant werd neergelegd.”
Het gemeenteraadslid heeft inmiddels ook een klacht ingediend bij UPC en Ziggo. Daarnaast heeft hij het ministerie van Economische Zaken en Agentschap Telecom aangeschreven. Klut denkt namelijk dat dit ook landelijk een probleem is. [Radiowereld.NL]