Radio en tv-zenders NPO krijgen dinsdag nieuwe logo’s

Het medialandschap en het mediagedrag verandert. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) vindt daarom dat de radio en tv-zenders een nieuwe naam nodig hebben. Volgens de NPO zijn de programma’s van de Publieke Omroep dan beter te vinden en herkennen. Daarom introduceert de NPO ook nieuwe logo’s van alle radio en tv-zenders.

Vanaf dinsdag 19 augustus wordt op radio, televisie en online één gezamenlijk NPO-merk gebruikt, dat staat voor alle platformen van de Nederlandse Publieke Omroep.

De namen van de televisienetten Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Zapp en Zappelin veranderen vanaf die datum in NPO 1, NPO 2, NPO 3, NPO Zapp en NPO Zappelin. Dat geldt ook voor de radiozenders, die net als televisienetten de toevoeging NPO krijgen: NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 4, NPO Radio 5, NPO Radio 6.

Vorig jaar werden de gezamenlijke internetportal npo.nl en de NPO apps voor tablets, smartphones en smart-tv gelanceerd. De acht digitale themakanalen (zoals NPO Doc, NPO Politiek, NPO Nieuws) zijn eerder dit jaar gewijzigd van naam.

Uitzending Gemist is per 1 juli 2014 al in stilte verhuisd naar npo.nl en NPO Plus (het betaalde on-demand-platform van de publieke omroep binnen NLziet) is onlangs geïntroduceerd. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten