Shark Week bezorgt Discovery Channel beste week van 2014

Tijdens de Shark Week heeft Discovery Channel met een all day marktaandeel van 5,3% (M20-49) de beste week van 2014 tot nu toe behaald. Ook op de jongere doelgroep Man 20-34 was afgelopen week de beste week van dit jaar, met 6,1% all day marktaandeel.

Het blok met de Shark Week programmering behaalde in prime time gemiddeld 8% meer kijkers dan het tijdvakgemiddelde van de afgelopen acht weken (6+, ma t/m zat, 21:00-22:50 uur). Met een gemiddelde van 95.700 kijkers heeft ‘Shark Of Darkness’ op maandagavond het hoogste aantal kijkers tijdens de Shark Week programmering getrokken (6+).

Arno Flapper, Channel Director Discovery Channel: “Het is geweldig om te zien dat Shark Week na al die jaren nog in populariteit groeit bij onze kijker. Dat blijkt wel uit de cijfers, want er keken dit jaar gemiddeld maar liefst 106% meer kijkers naar Shark Week dan in 2013.

Augustus recordmaand 2014
Met nog vijf dagen te gaan stevent Discovery Channel met een all day maandgemiddelde van 4,9% in augustus af op de beste maand van 2014 (M20-49, 1 t/m 26 augustus). Met gemiddelde all day marktaandelen van respectievelijk 5,2% en 4,7% geldt dit ook voor de afzonderlijke doelgroepen Man 20-34 en Man 35-49. Op donderdag 14 augustus behaalde Discovery Channel een marktaandeel van 5,0% in prime time, dit is de op twee na hoogste prime time score in de doelgroep Man 20-49 ooit. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten