WildHitz komt belofte na en verslaat Xite

Radio.NL schreef in 2013 dat WildHitz de concurrentie aan wilde gaan met clipzender Xite. En amper 9 maanden later lijkt het erop dat ze dat is gelukt. Als we de SKO light cijfers voor de maand juli nemen dan heeft Xite die maand een bereik van 2.495.000 kijkers gehad. Dat is iets meer dan 80.000 kijkers per dag.

WildHitz heeft in de maand juli 3.420.083 kijksessies geteld en mag daarmee ruimschoots winnaar worden genoemd. Dat mag gerust opmerkelijk genoemd worden voor een startup.

Volgens de makers van WildHitz zit het succes in het online aanbieden van hoge kwaliteit video’s met een goede programmering. Ook het succes van de skip-knop (40% van de kijkers gebruikt deze actief) draagt bij aan de kijktijden die oplopen tot 40 minuten per sessie.

Nieuwe programma’s die in Q3 en Q4 gaan starten zullen ook bijdragen aan de kijkdichtheid. Bijvoorbeeld de WildHitz Miniparty waarbij een kijk(st)er zijn slaapkamer ter beschikking geeft voor een uniek feest. Binnen enkele maanden hoopt WildHitz zich te gaan richten op andere landen binnen Europa. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten