Ziggo misleidde klant met reclame voor wifispots

Ziggo heeft consumenten misleid met een reclamefolder voor ‘onbeperkt’ gratis internet via wifispots. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld. Consumenten konden volgens Ziggo ‘moeiteloos met de hele familie tegelijk online’, maar in werkelijkheid konden consumenten met maximaal twee apparaten tegelijk van de wifispots gebruikmaken. Ziggo heeft de reclame aangepast.

De commissie vindt de reclame ‘niet juist en misleidend’. Ziggo had de beperking moeten melden omdat ‘de gemiddelde consument een besluit over een transactie kon nemen die hij anders niet had genomen’, luidt het oordeel.

De commissie, die geen boetes kan opleggen, raadt Ziggo aan ‘niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken’. De uitspraak dateert van 12 augustus. Webwereld pikte die woensdag op.

”Het ging in de reclame niet om een onbeperkt aantal apparaten, maar om onbeperkte data”, zegt een woordvoerder van Ziggo woensdag. “Maar om de commissie tegemoet te komen hebben we de reclame aangepast door het woordje ‘onbeperkt’ weg te laten, of door te verduidelijk dat het om onbeperkte data gaat”. [Novum/Radio.NL]

Gerelateerde berichten