Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Amstel 0.0% Radler genomineerd voor RAB publieksprijs

De radiocommercial van Amstel 0.0% Radler ’Bidon’ is de eerste in de rij van zes die genomineerd is voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards.

In de radiocommercial is de verslaglegging te horen van een wielerronde, de commentatoren worden positief verrast door de ontdekking van de inhoud van de bidon, die bestaat uit een lekker alcoholvrij Amstel Radler biertje … licht euforisch roepen ze: “Ten Dam geeft een rondje”.

In juni 2015 wordt de winnaar van de publieksprijs pas bekendgemaakt.

De radiocommercial neemt de tijd om sfeer te maken en de luisteraar mee te nemen in een mooi verhaal. De Amstel 0.0% Radler radiocommercial bevat twee boodschappen en past goed in de actualiteit van de wielerrondes in de zomer. Hierdoor is de communicatiekracht van Amstel 0.0% Radler zeer sterk. De radiocommercial scoorde hoog bij mannen, zowel in 20-34 doelgroep als in de 50-65 doelgroep. Ernst-Jan van Rossen en Matthijs Slot van TBWANEBOKO hebben de radiocommercial samen met het marketingteam van Amstel Bier ontwikkeld.

Enkele quotes van de respondenten:
– Aantrekkelijk, leuk om naar te luisteren, actueel.
– Beeldend beschreven, leuk gebruik actualiteit.
– Een heldere commercial. Doet een beroep op je voorstellingsvermogen. Je leeft je in.
– Tja… bier en wielrennen… een leuk bedacht idee!
– Goed verstaanbaar, niet te druk, en fijn om naar te luisteren.

Het RAB organiseert in juni 2015 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs worden zes voorrondes gehouden waarin steeds twintig radiocommercials door minimaal duizend respondenten worden beoordeeld. In deze eerste periode (mei-juni 2014) won Amstel 0.0% Radler en in de komende maanden zullen de andere genomineerden worden gekozen door het Nederlands publiek. Alle partijen (adverteerders, reclamebureaus en consumenten) kunnen commercials inzenden om deel te nemen aan deze verkiezing.

Onderzoeksverantwoording
Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel heeft in opdracht van RAB onderzoek gedaan naar de beste radiocommercial van de periode mei-juni 2014. Totaal 1.045 Nederlanders van 13-64 jaar hebben 20 radiocommercials beoordeeld. De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 10 t/m 12 juli 2014.
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten