Platform Toazted sluit overeenkomst met RTL Nederland

Het Nederlandse muziekinterview platform Toazted heeft een overeenkomst gesloten met het multi channel netwerk van RTL Nederland, dat in december van start gaat. RTL MCN gaat voor Toazted de 4000 muziekinterviews met de beste muzikanten van de wereld beheren, optimaliseren en exploiteren op online video platformen.

Het doel van de samenwerking is om het bereik en de advertentie-inkomsten van de interviews die Toazted de afgelopen 20 jaar heeft opgenomen (in totaal zo’n 40.000 video clips van 3 minuten) en de toekomstige interviews te optimaliseren.

Toazted heeft in haar archief interviews met vrijwel alle bekende internationale artiesten; van Beyonce tot 50 Cent, van Metallica tot de Ramones. RTL MCN gaat zorg dragen voor maximale vindbaarheid van de interviews en voor het dagelijks beheer van de YouTube kanalen. Daarnaast draagt RTL MCN bij aan de promotie van de interviews via de RTL-kanalen. Ook gaan RTL MCN en Toazted samen voor adverteerders tailor made concepten produceren. Toazted is in 1999 opgericht en bereikt op alle kanalen met haar interviews maandelijks miljoenen kijkers.

Toazted CEO Paul van der Vlist: “We hebben hoge verwachtingen van de expertise en ervaring van RTL. Dankzij deze samenwerking kunnen we de muzikanten die we interviewen wereldwijd bereik geven. Een groter bereik van onze video’s biedt ons de mogelijkheid om onze capaciteit uit te breiden en in de toekomst nog veel meer mooie unieke interviews te verzorgen”.

Erik Kepper, Manager  RTL MCN: ”De video interviews van Toazted en de kracht van het merk zijn een unieke toevoeging op het aanbod dat wij beschikbaar willen gaan stellen op social video platformen. De overeenkomst met Toazted helpt ons om onze gezamenlijke doelstellingen in korte tijd te bereiken.’ [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten