Fashion Television is vandaag, maandag 8 december) weer teruggekeerd bij de Europese fashionista’s door de lancering van haar Europese uitzending op de populaire Astra-satellieten op orbitale positie 19.2 graden en op Intelsat Hotbird.
Fashion Television nam de frequenties die hiervoor werden ingenomen door de New Yorkse Fashion One over als resultaat van een overeenkomst tussen de twee netwerken.
“Fashion Television is enthousiast over de lancering in Europa, vooral op een bestaand kanaal waar veel modeliefhebbers al op afstemmen als topbestemming voor mode en lifestyle-inhoud”, zegt Ralph Siebenaler, die de internationale expansie van Fashion Television leidt.
Tegelijkertijd met de lancering van het kanaal, opent Fashion Televison haar internationale hoofdkantoor in Londen, van waaruit alle Europese activiteiten zullen worden gecoördineerd door een nieuw managementteam.
“We zijn enthousiast over de overeenkomst met Fashion Television, waardoor ons strategisch besluit om over te gaan op een betaald model wordt afgerond. Daarnaast kunnen onze kijkers nog steeds genieten van de hoge kwaliteit van de basic modecontent waar Fashion One mee is begonnen,” aldus Ashley Jordan, CEO van Fashion One.
Het New Yorkse Fashion en lifestyle-kanaal “Fashion One” werd gelanceerd in 2010, en is nu beschikbaar in meer dan 220 miljoen huishoudens in meer dan 41 landen. Vanwege de nieuwe, exclusieve en dus duurdere programmering, heeft eigenaar Bigfoot Entertainment besloten zijn gratis programma’s in Europa te beëindigen, en op een betaald tv-model over te gaan. [Radiowereld.NL]