Tv-zenders BrandDeli hebben succesvol eerste jaar achter de rug

De tv-zenders van BrandDeli hebben 2014 afgesloten met een marktaandeel van 15,6% in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar. De periode van de Olympische Winterspelen en het WK-voetbal buiten beschouwing gelaten, is dit marktaandeel zelfs 16,3%. Hiermee is een groei van 6% gerealiseerd ten opzichte van het jaar daarvoor.

Binnen de doelgroep 20 tot en met 34 jaar is de groei het grootst. Met een groei van 9% werd een marktaandeel van 21,0% behaald op deze doelgroep en met 26,6% marktaandeel was BrandDeli de marktleider binnen de doelgroep 13 t/m 24 jaar.

Niet alleen ten opzichte van 2013 is er sprake van groei. De gezamenlijke zenderaandelen zijn in de doelgroep 20 t/m 49 jaar zelfs met 47% gegroeid ten opzichte van 2012. Deze cijfers laten zien dat het Nederlandse kijkgedrag is veranderd.

BrandDeli: “Door de versnippering van het kijkgedrag zien wij ons marktaandeel steeds verder groeien. Wij verwachten dat deze groei in 2015 verder door gaat zetten, niet in de laatste plaats omdat wij ons portfolio per 1 januari hebben uitgebreid met de zender Eurosport. Wij zien dat adverteerders het mediagedrag van de consument volgen, waardoor er steeds grotere advertentiebudgetten richting selectieve zenders verschuiven. BrandDeli biedt met zijn zenders hiervoor uitkomst. Bij één loket kunnen meerdere zenders tegelijkertijd worden ingezet, zodat een bepaalde inkoopdoelgroep zeer gericht bereikt kan worden.”

BrandDeli
BrandDeli is een mediabedrijf dat ontstaan is uit een samenwerking van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten