TLC, de grootste vrouwenzender ter wereld, is binnenkort ook in Vlaanderen te ontvangen. Maandag 30 maart om 17.00 uur lanceert Discovery Networks Benelux het internationale vlaggenschip en doet TLC haar intrede in de Vlaamse huiskamers.
De entertainmentzender, al in 194 landen en daarmee 399 miljoen huishoudens te ontvangen, wordt onderdeel van het digitale basispakket van Telenet en het basisaanbod van Proximus.
TLC is er voor mensen die midden in het leven staan, met een nadruk op vrouwen tussen 18 en 44 jaar. De zender is een volledig Vlaamse versie met Nederlandstalige promo’s en commercials gericht op de Vlaamse markt.
Alco de Jong, Country Manager Discovery Networks Benelux: “Wederom hebben wij in SBS Belgium een goede commerciele partner gevonden. TLC onderscheidt zich door haar veelzijdigheid en de verrassende twist op alledaagse en niet-alledaagse onderwerpen. Daarin durven wij net iets verder te gaan door verhalen te brengen die vaak onbesproken blijven. Onderzoek, zoals wij ook voor Discovery Channel doen in Vlaanderen, waarbij de kijker centraal staat is cruciaal om de zender zo goed mogelijk te programmeren. De komende tijd gaan wij ons meer verdiepen in de Vlaamse vrouw en dat waar zij behoefte aan heeft als zij televisie kijkt.” [Radiowereld.NL]