SBS9 behaalt nette cijfers in eerste maand

SBS9 heeft haar eerste maand erop zitten en behaalde daarin gemiddeld 0,8% marktaandeel in de doelgroep 20-54 jaar in het tijdsslot 18.00 uur tot 00.00 uur. Primetime (20.30 uur tot 22.30 uur) was het marktaandeel in de genoemde doelgroep 1,2% met gemiddeld 82.000 kijkers van 6 jaar en ouder.

SBS is bijzonder blij met de ‘mooie’ kijkcijfers. Het bedrijf vergelijkt ze met tv-zenders als Fox (49.000) en TLC (46.000), maar deze zenders trekken bijzonder weinig kijkers inclusief uitgesteld kijken.

SBS9 is sinds 1 januari 2015 op de Nederlandse televisie te zien en brengt veel oude films en herhalingen van series uit binnen- en buitenland. De programmering kent elke avond een vast thema en biedt dagelijks om 20.30 uur een oude film.

Bastiaan van Dalen, zendermanager van SBS9: “Dit is een mooi begin voor SBS9. We overtreffen onze eigen verwachtingen met deze resultaten. SBS9 scoort bijzonder goed gezien de positie op de afstandsbediening. Bij KPN, Ziggo en UPC zien we dat onze nieuwkomer beter scoort dan de zenders op de positie ervoor of erna” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten