De auto is voor veel Nederlanders een belangrijk vervoermiddel. In Nederland maken 11,4 miljoen mensen gebruik van de auto. De één gebruikt hem voornamelijk voor woon-werkverkeer en de ander juist privé. Hoe de auto ook gebruikt wordt, vaak komt er een tijd dat hij wordt vervangen. Binnen nu en 1 jaar zijn in totaal 2.254.000 Nederlanders van plan om een nieuwe of een tweedehands auto aan te schaffen.
De automobilist luistert radio
Alle Nederlanders die van plan zijn om een nieuwe auto aan te schaffen heeft 45% aandacht voor autoreclame, zo meldt Onemediasales. Dit zijn alle reclame-uitingen waarvan de boodschap auto gerelateerd is. Van iedereen die aandacht heeft voor autoreclame luistert ruim 86% naar de radio! Niet voor niets dat radio onmisbaar is in elk mediaplan.
67% luistert in de auto & onderweg
Elk automerk heeft zijn eigen doelgroep. Met radio zijn alle doelgroepen goed te bereiken en zeker met de zenders van One Media Sales! Wist je ook dat de doelgroep 20-49 jaar met 67% het best te bereiken is in de auto en onderweg? [Radio.NL/Onemediasales]