RTL Boulevard is toe aan verjongingskuur

RTL 4 raakt steeds meer kijkers kwijt in het dagelijkse entertainmentrubriek RTL Boulevard met Albert Verlinde. Steeds meer jonge kijkers schakelen over naar andere zenders. De gemiddelde leeftijd van RTL Boulevard-kijkers steeg de laatste jaren van 49 naar 53 jaar.

In 2011 had RTL Boulevard nog ruim een miljoen kijkers, in 2014 zakte dit gemiddeld naar 900.000 in de doelgroep. Uitgesplitst in de doelgroep boodschappers tussen de 20 en 49 jaar waren dat in 2010 nog 269.000 kijkers en in 2014 197.000. RTL Boulevard heeft sinds 2014 veel last van De Wereld Draait Door op NPO 1. RTL wil nu gaan verjongen en de concurrentie aanpakken.

Enzo Knol
Om de jonge kijkers terug te winnen, zou de populaire Youtube-ster 21-jarige Enzo Knol al zijn benaderd. Op Youtube trekt hij miljoenen views. Of er ook nog plaats is voor vaste Boulevard-gezichten als Fiona Heering en Maik de Boer is onduidelijk. Er moet meer snelheid in het programma en het moet wat positiever en de lachende Verlinde mag wat ‘minder gemeen’ zijn. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten


Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email