Ruim een miljoen Nederlanders hebben gekeken naar de eerste aflevering van het nieuwe vrijdagavondprogramma Popster! van SBS6. Een woordvoerster van de zender spreekt van een goede score. “SBS6 maakt dankzij Popster! op de vrijdagavond een enorme stap voorwaarts”, zegt ze.
Uit een analyse van de kijkcijfers blijkt dat met name veel kinderen mochten opblijven voor de zoektocht naar de leukste poppenacts door de juryleden Georgina Verbaan, Henkjan Smits en Miss Izzy. Een op de vijf jeugdige kijkers (zes tot twaalf jaar) stemde af op Popster!, het nieuwe programma-idee van John de Mol die deze week zijn productiebedrijf Talpa verkocht aan het Britse mediaconcern ITV.
Popster! staat op de tiende plaats in de ranglijst van best bekeken vrijdagprogramma’s, die wordt aangevoerd door het NOS Journaal (2,2 miljoen), Goede tijden, slechte tijden (1,8 miljoen) en De TV Kantine (1,5 miljoen). Op NPO ging vrijdagavond het zesde seizoen van de Vlaanse detectiveserie Commissaris Witse van start. De eerste aflevering wist 1,3 miljoen kijkers te boeien, goed voor een zevende plaats in de Dag Top 25 van de Stichting KijkOnderzoek. [Novum/Radio.NL]