HAK bewijst dat reclame op televisie echt goed werkt

Reclame maken via televisie heeft echt zin. Dat bewijst conservenfabrikant HAK. Het bedrijf zag de verkopen na een forse daling dit jaar weer aantrekken. Het groentebedrijf heeft met hulp van topchef Herman den Blijker de boontjesverkoop weten te stimuleren.

In de eerste vier maanden van dit jaar werden 5 procent meer potten appelmoes, rode kool en andere producten verkocht, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De omzet op bonen groeide in Nederland zelfs met 15 procent.

Den Blijker is sinds februari op de buis als promotor van HAK. In reclamespotjes laat de Rotterdammer zien dat met bonen niet alleen traditionele gerechten gemaakt kunnen worden.

Het bedrijf stopte vorig jaar met het maken van huismerken voor supermarkten en ging zich weer helemaal richten op het eigen A-merk. Het assortiment dunde hierdoor flink uit, van 477 verschillende artikelen in 2012 tot 217 eind 2014. Het gevolg was dat de omzet vorig jaar met 14 procent terugliep naar 74,8 miljoen euro. De omzet van het merk HAK zelf groeide wel, met 3 procent. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten