CNN behoudt nummer 1 positie in Europa

CNN blijft de meest populaire internationale nieuwszender op TV en internet volgens onafhankelijk onderzoeksbureau Ipsos. CNN is opnieuw uitgeroepen tot Europa’s meest populaire internationale nieuwszender op TV en digitale platforms met een maandelijks bereik van 36% onder het welvarende deel van de bevolking.

Het onderzoek geeft aan dat CNN een 25% hoger bereik heeft dan de meest nabije concurrent. Met een maandelijks cross-platform bereik van 36% heeft CNN een voorsprong op Sky News (28%), BBC (27%), Euronews (24%), CNBC (13%), Bloomberg (12%) en Al Jazeera English (8%).

Op TV heeft CNN een voorsprong op alle nieuwsconcurrenten met een maandelijks bereik van 30% in Europa. Tegelijkertijd is CNN de eerste keus voor online nieuws met een maandelijks bereik van 11%; een groter bereik dan concurrenten als de New York Times (9%) en de Financial Times (8%) alsmede de traditionele nieuwszenders.

Het onderzoek geeft ook aan dat CNN leidend is in het cross-platform bereik onder speciale doelgroepen. CNN bereikt maandelijks in Europa meer directies van grote bedrijven ( C-Suites** (49%), beslissers in het bedrijfsleven (49%), consumenten van luxe goederen (40%) en frequent internationale reizigers (55%) dan enige andere nieuws- of businesszender. Het onderzoek vond plaats in 21 landen in Europa onder 27.788 respondenten. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten