De ruzie tussen de publieke omroepen en de overkoepelende NPO is voorbij. De partijen zijn het, volgens NPO) eens geworden over ‘de hoofdlijnen’ van de gezamenlijke toekomstvisie, het zogeheten concessiebeleidsplan 2016-2020.
De afgelopen weken is er intensief en constructief overleg geweest over ondermeer het online beleid, de organisatie en de inrichting van de publieke omroep. De wens herkenbaar en vindbaar te zijn op televisie, radio maar ook online stond daarbij voorop, aldus de NPO.
De omroepen en de NPO zijn blij met het behaalde resultaat. Ze laten in een persbericht weten alle vertrouwen te hebben om op basis van het Concessiebeleidsplan samen verder te kunnen werken aan een sterke en creatieve publieke omroep.
NPO: “De afspraken worden komende week verder uitgewerkt en verwerkt in het beleidsplan. Ook wordt deze week het Concessiebeleidsplan nog getoetst bij diverse betrokken belangenorganisaties. Daarna wordt het plan ter goedkeuring voorgelegd aan de Raad van Toezicht van de NPO. Op 15 juni as zal het Concessiebeleidsplan 2016-2020 worden gepubliceerd.”