Slam FM vanaf maandag zonder FM (filmpje)

[Update] De jongerenzender Slam FM klinkt vanaf maandag helemaal anders. Het station gaat verder onder de naam “Slam”. Daarnaast wordt de pay-off van de zender gewijzigd van “Power to the beat” in “Play Music Play Life.” Ook wordt er een nieuw jinglepakket in gebruik genomen.

“We focussen ons met Slam op jongvolwassenen die in een experimentele levensfase zitten waarin nog niets vast staat en alles mogelijk is. Muziek, vooral dance, speelt in die fase een belangrijke rol, het is een bron van energie. Daarom is het nieuwe motto van Slam ‘Play Music Play
Life’.

Eerder dit jaar lieten we al zien dat we durven te experimenteren toen we de traditionele programmering op de vrijdag vervingen door de SlamMix Marathon: 24 uur lang dj-sets van de grootste deejays ter wereld,” aldus Dave Minneboo, Programma Directeur 538Groep.

Menno Koningsberger, Algemeen Directeur 538Groep: “De Slam doelgroep is volledig online georiënteerd. Daarom zien we Slam primair als een digitaal platform met ook een FM frequentie. De cijfers onderbouwen die gedachte: Slam heeft een bereik van 1,3 miljoen jongvolwassenen via de radio, tv, online en social media.

Onze doelgroep is opgegroeid in een commerciële (online) wereld en laat zich niet verleiden door een paar banners. We gaan daarom samen met onze commerciële partners én onze doelgroep het experiment aan; hier verwachten we veel van te leren.”

Slam FM begon in de jaren ’90 met uitzenden onder de naam New Dance Radio. Daarna werd de naam gewijzigd in Slam FM. Enige tijd werd de zender omgedoopt in ID&T Radio, waarna in 2005 de naam Slam FM weer terugkeerde. [Radiowereld.NL]