Bol.com genomineerd voor publieksprijs radioreclame

[Update] De radiocommercial ‘tweedehands boeken’ van bol.com is de eerste genomineerde voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. In juni 2016 wordt de winnaar van de publieksprijs bekendgemaakt.

De radiocommercial spreekt de luisteraar aan door de rustige – bijna Candlelight-achtige – opzet.  Bol.com richt zich tot de ‘zware’ lezer en schetst voor deze doelgroep een herkenbare situatie, namelijk dat alle boeken van de afgelopen tijd inmiddels wel uitgelezen zijn. De boodschap is duidelijk en eenvoudig: verkoop deze boeken via bol.com. Uit deze nummer 1 positie blijkt dat deze radiocommercial aantrekkelijk is voor alle consumenten, ook voor de minder intensieve lezer. Vooral vrouwen en de jonge doelgroep geven een hoge waardering.

Beluister hier de commercial.

2016
Het RAB organiseert in juni 2016 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs worden tien voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld. De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 10 tot en met 13 juli 2015. Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit.

In deze eerste voorronde over de periode mei-juni 2015 won Bol.com en in de komende maanden zullen de andere genomineerden worden gekozen door het Nederlandse publiek. Alle partijen (adverteerders, reclamebureaus en consumenten) kunnen commercials inzenden om deel te nemen aan deze verkiezing. [Radiowereld.NL]