Search
Close this search box.

RAB start nieuwe campagne ter promotie van radio

De zenders van het Radio Advies Bureau zenden vanaf vandaag radiocommercials uit ter promotie van het eigen reclamemedium. Het nieuwe centrale thema van RAB is ‘meer met radio’ en de campagne ‘Is uw bedrijf wel voorbereid op het succes van radioreclame?’ is het eerste onderdeel hiervan.

Er zijn meerdere radiocommercials ontwikkeld, gebaseerd op het concept dat het goed mis kan gaan als je je niet voorbereidt op het succes van radioreclame. Marketeers en ondernemers worden door een zeer begripvolle interviewer ondervraagd hoe zij de situatie van het overdonderende effect door radioreclame hebben opgelost.

Humor voert de boventoon in de hoofdspot en de tag-on is er voor de serieuze boodschap. Potentiële radioadverteerders worden doorverwezen naar de website ‘meermetradio.nl’ waar zij een test kunnen doen of zij wél voorbereid zijn op het succes van radioreclame. Later zijn ook banners onderdeel van de campagne.

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “Het is mooi dat we weer gaan uitzenden en we zijn heel blij met deze radiocampagne. Ster heeft een pre-test voor ons gedaan via AdMeasure met zeer goede resultaten in de b-to-b-doelgroep. Het effect van radioreclame moet beter beklijven bij onze doelgroepen, juist in de huidige audio ecologie; daar zijn we hard mee bezig en deze campagne gaat zeker helpen”.

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten