Het gaat goed met BrandDeli, het vorig jaar gelanceerde mediabedrijf verantwoordelijk voor de reclameverkoop van merken van FOX International Channels, Discovery Networks Benelux en Viacom International Media Networks. Het kijkersaandeel van de zenders die BrandDeli vertegenwoordigt blijft maar doorstijgen.
Over de eerste negen maanden van 2015 werd in het belangrijke primetime tijdvak een recordaandeel van 9,7% gerealiseerd, over de gehele dag is dit aandeel zelfs 16,9%.
Groei 49%
Niet alleen op de kijkersmarkt is er een stijgende lijn, ook op de advertentiemarkt realiseert BrandDeli over de eerste drie kwartalen van dit jaar uitstekende resultaten. In een TV-markt die qua advertentiebestedingen in deze periode onder druk staat, wist BrandDeli een buitengewone groei van 49% te realiseren.
Allard Ruyl, CEO BrandDeli: ”De groei toont aan dat de commerciële propositie van BrandDeli aanslaat en dat we hiermee inspelen op een behoefte in de advertentiemarkt. Steeds meer adverteerders weten BrandDeli te vinden en op waarde te schatten. Zo zagen we dit jaar het aantal adverteerders groeien met 50%. Met deze mooie groeicijfers heeft BrandDeli een hoger bestedingsaandeel gerealiseerd en is de concurrentiepositie aanzienlijk verbeterd. Ik ben dan ook enorm trots op dit resultaat.“
(Bron kijkersaandelen: SKO, 20 t/m 49 jaar, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden) [Radiowereld.NL]