De radiocommercial ‘eten in de tent’ van Unox Knaks is door de consument gekozen als beste van de maanden juli en augustus. Hiermee is deze radiocommercial de tweede genomineerde voor de RAB Radio Advertising Awards. In juni volgend jaar wordt de winnaar bekendgemaakt.
De radiocommercial begint met een situatieschets: een kind wil graag tijdens het eten doorspelen en in de tent eten ‘dat eigenlijk een restaurantje is’. Met Unox Knaks kan dat en zo claimt Unox het lekker en gemakkelijk eten op een mooie zomerdag. Een heldere en duidelijke radiocommercial met het herkenbare Unox soundlogo. Een overtuigende winnaar met vooral in de doelgroep vrouwen 30-49 jaar goede scores. Hiermee raakt Unox Knaks de juiste snaar.
Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “We weten uit onderzoek dat een herkenbaar soundlogo veel extra doet voor de effectiviteit van de radiocommercial, de gewenste emotie wordt dan direct uit het brein opgeroepen, zo blijkt ook uit de respons van de luisteraars.“
RAB Radio Advertising Awards
Het RAB organiseert in juni 2016 de uitreiking van de Radio Advertising Awards. Voor deze prijs worden tien voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld. In de eerste voorronde (over de periode mei-juni 2015) won Bol.com. [Radiowereld.NL]