De winnaar van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden is ‘Olifant’ van Rolo (Nestlé). De tv-commercial uit 1996 is gekozen tot populairste en meest memorabele televisiecommercial uit 50 jaar Ster. Wie kent deze woorden niet: ,,Nanananana. Bedenk goed wat je met je laatste …”
Arian Buurman, directeur Ster: “Het is een fantastische prestatie als je uit circa 150.000 commercials gekozen wordt tot dé commercial die het meest in ons collectieve geheugen gegrift staat. Een prestatie van formaat en één om hartstikke trots op te zijn.”
Totstandkoming Ster Gouden Loeki Aller Tijden
Een representatief en onafhankelijk publiekspanel van GfK nomineerde 50 televisieommercials. De vakjury heeft de top 12 bepaald, waardoor het geen publieksprijs meer is. De eindstem was weer voor het publiek.
Het panel heeft uit deze top 12 de nummer 1 gekozen die de winnaar is van de Ster Gouden Loeki Aller Tijden. De winnaar en alle genomineerden zijn te bekijken op stergoudenloekiallertijden.nl [Radiowereld.NL]
De laatste 12 genomineerden op alfabetische volgorde
‘Bommetje’ uit 1997 van Melkunie en Lowe Kuiper & Schouten
‘Der Rudi’ uit 2002 van Heineken en TBWANeboko
‘Goeiemoggel’ uit 2007 van KPN en N=5
‘Klok’ uit 1989 van Centraal Beheer Achmea en DDB
‘Lekker lang bellen’ uit 2012 van Telfort en N=5
‘Met de Fiat Panda lach je iedereen uit’ uit 1983 van Fiat en PMSvW
‘Olifant’ uit 1996 van Rolo en Ammirati Puris Lintas
‘Petje Pitamientje’ uit 1985 van Calvé Pindakaas en JWT
‘Pietertje’ uit 2010 van Calvé Pindakaas en Alfred International
‘Stoplicht’ uit 1996 van Fruit Joy en Lowe Kuiper & Schouten
‘Walk-in Fridge’ uit 2009 van Heineken en TBWANeboko
‘Zwanen’ uit 1995 van KLM en PMSvW