Na het succes in het Verenigd Koninkrijk exporteert Bauer Media het jongerenmerk Kiss naar Noorwegen. Vanaf 1 januari 2016 heet de hitzender Radio 1 officieel Kiss. Het is de eerste grote wijziging die Bauer doorvoert in haar Scandinavische cluster sinds de aankoop van SBS Discovery Radio.
Radio 1 is momenteel landelijk via DAB+ te ontvangen, alsmede op FM in Oslo, Bergen en Trondheim. Het station draait de beste hits van nu. Op de playlist staan dan ook artiesten als Justin Bieber, Drake, Lost Frequencies, Zara Larsson, The Weeknd en Tiësto.
Vanaf 1 januari maakt radio 1 plaats voor Kiss. Ook Kiss blijft de hits van nu draaien en ook de programmering blijft gelijk als op Radio 1. Wel wil Kiss zich nog beter gaan richten op de zogenaamde “Millenials”, de groep die geboren is tussen 1980 en 2005 en waarbij sociale en interactieve nieuwe media een belangrijke rol speelt.
In 2016 gaat Bauer zich met Kiss dan ook volledig richten op digitaal. In de loop van 2016 krijgt Kiss in Noorwegen, net als in het Verenigd Koninkrijk, twee zusjes: Kisstory en Kiss Fresh. Kisstory draait de beste dance hits uit de jaren ’90 en ’00 en is momenteel het snelst groeiende digitale radiostation van het Verenigd Koninkrijk. Kiss Fresh draait uitsluitend nieuwe muziek.
De digitale strategie van Bauer geldt in Noorwegen overigens niet alleen voor Kiss, maar ook voor zusterstations Radio Rock (op FM in Trondheim en landelijke via DAB+) en Radio Norge (landelijk op FM en via DAB). In 2017 wordt namelijk de FM-band in Noorwegen grotendeels afgeschakeld. In 2016 gaan de radiostations de laatste analoge luisteraars dan ook proberen te laten overstappen op digitale distributie.
Bauer Media kreeg Radio 1, Radio Rock en Radio Norge in 2015 in handen na de overname van SBS Discovery Radio. [Radiowereld.NL]