Campagne orgaandonatie favoriete radiocommercial oktober

De radiocommercial ‘Wordookdonor.nl – Wim’ uit de campagne voor orgaandonatie van de Rijksoverheid is door het Nederlands publiek als beste beoordeeld in de maand oktober. Hiermee is de radiocommercial genomineerd voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards die in juni 2016 wordt uitgereikt.

De radiocampagne, waarvan ‘Wordookdonor.nl – Wim’ deel uitmaakt, bestaat uit zes verschillende commercials met elk een testimonial van een donorontvanger. Het zijn echte verhalen, verteld door de mensen zelf. Dit maakt dat de boodschap een extra emotionele lading krijgt. De commercials eindigen met een oproep tot donorregistratie via wordookdonor.nl.

De radiocommercial ‘Wordookdonor.nl – Wim’ wint de competitie in alle doelgroepen. Vooral vrouwen geven een hoge waardering. Wim vertelt zijn verhaal rustig en duidelijk en met zijn Oost-Nederlandse accent komt het extra ‘puur’ over.

Liedewij Hentenaar, directeur van RAB: “De radiocommercial is zo echt omdat de kracht van de stem en de intimiteit die radio geeft het verhaal van de donorontvanger versterken. Een opvallende radiocommercial in het reclameblok.”

RAB Radio Advertising Awards publieksprijs
Het RAB organiseert in juni 2016 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs worden tien voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld. Bol.com, Unox Knaks en Stop heling zijn al genomineerd. In de komende maanden worden de andere genomineerden gekozen door het Nederlands publiek. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten