Eurosport en TLC doen het goed bij Discovery Networks Benelux

[Update] Volgens Discovery Networks Benelux was 2015 het meest succesvolle jaar tot nu toe. Dit komt door nieuwe investeringen in de zendergroep, zoals de aankoop van verschillende lokale rechten voor de sportzender Eurosport, de lancering van de vrouwenzender TLC in Vlaanderen en meerdere lokale producties voor zowel Discovery Channel als TLC.

Eurosport en TLC doen het goed bij Discovery Networks Benelux Discovery Networks groeit in een markt die steeds voller wordt en waar veel verschuivingen in kijkgedrag te zien zijn. In Nederland eindigt de zendergroep op een marktaandeel van 6.4% (20-49) en in Vlaanderen op 3.0% (18-44).

Alco de Jong, Country Manager Discovery Networks Benelux: “In de afgelopen zes maanden heeft Eurosport in Nederland elke maand beter gescoord dan in 2014 binnen de doelgroep Man 20-49 en ten opzichte van 2014 is Eurosport met 16% gegroeid.

Voor België hebben we de exclusieve uitzendrechten van Wimbledon aangekocht en we zijn erg trots dat we nu alle vier de Grand Slam toernooien uitzenden en hierdoor ‘Home Of Tennis’ zijn in België. De uitzendingen van Wimbledon hebben geleid tot een verdubbeling van het aantal kijkers van Eurosport in België. We hebben heel bewust gekozen om te investeren in een sportzender, vanwege de live evenementen en zien dit direct terug in onze resultaten.”

TLC
TLC is sinds 30 maart 2015 ook te ontvangen in de Vlaamse huiskamers. In de commerciële doelgroep 18-44 is Discovery Networks Vlaanderen meteen van 2% (2014) naar 3% marktaandeel (2015) gestegen. [Radiowereld.NL]