RTL Telekids zendt vanaf februari veel kinderprogramma’s uit van Studio 100, zowel dagelijks tussen 06.30 en 17.00 uur op het kanaal van RTL 8 als op het themakanaal RTL Telekids 24/7. Daarvoor is kinderentertainment platform RTL Telekids een samenwerking aangegaan met Studio 100.
Die passen volgens RTL bij de Nederlandse identiteit en liggen in lijn met de kernwaarden van de zender: geweldloos, veilig en Nederlands gesproken.
De kinderprogramma’s van Studio 100, waaronder de nieuwe televisieserie van K3 maar ook titels als Bumba, Plop & de Peppers, Zigby, Dive Olly Dive en ROX, sluiten daar met het oog op de kerndoelgroep (3 tot 9 jaar) goed bij aan volgens RTL
“Wij zijn enorm blij dat Studio 100 deze partner aan zich heeft weten te binden en kijken uit naar de samenwerking met RTL Telekids. De uitgebreide zender biedt niet alleen een ijzersterk platform voor de merken van Studio 100, maar is vooral ook in handen van deskundigen met een groot netwerk dat zich richt op de juiste doelgroepen” aldus Hans Bourlon, CEO van Studio 100.
Olaf Swinarski, manager RTL Telekids: ‘Wij vinden het fantastisch dat Studio 100, producent van kindercontent pur sang, voor ons gekozen heeft. Het DNA van Studio 100 past goed bij dat van RTL Telekids. We hebben een één op één match op doelgroep, kinderen tussen 3 en 9 én hun ouders, en kunnen elkaar versterken als het gaat om programmering en licensing’. [Radiowereld.NL]