NPO Zapp best gewaardeerde kinderzender

Uit onderzoek van de NPO blijkt dat NPO Zapp bij Intomart GfK in 2015 opnieuw de best bekeken en meest gewaardeerde zender is voor kinderen van 6 tot 12 jaar.

NPO Zapp is in 2015 wederom de best bekeken zender onder 6 tot 12 jarigen en krijgt gemiddeld volgens het imago-onderzoek een 7,9 waarmee de tv-zender het hoogste rapportcijfer krijgt van alle kinderzenders. Voor het eerst in haar vijftienjarig bestaan is NPO Zapp ook de grootste zender in de leeftijd 9 tot 12 jaar. Daarmee is NPO Zapp tussen 06.30 uur en 19.30 uur de populairste zender bij alle groepen kinderen.

Groei
Uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat het kijktijdaandeel van NPO Zapp onder 6 tot 12 jarigen groeide van 19,4% in 2014 naar 21,7% in 2015. Dat is het hoogste aandeel ooit in deze doelgroep sinds de start van de zender vijftien jaar geleden. De televisiezender is ook onder kinderen van 3 tot 12 jaar marktleider. Onder 9 tot 12 jarigen is NPO Zapp voor het eerst dit jaar marktleider.

Suzanne Kunzeler, netmanager van NPO Zapp: “Het is ongelooflijk om te zien met hoeveel passie de makers, presentatoren en omroepen elke dag bezig zijn om de mooiste kinderprogramma’s te maken. Je ziet dat kinderen onze Nederlandse programma’s over het echte leven zoals Freek in het Wild, BZT-show en SpangaS ontzettend waarderen. En ze steken er ook nog iets van op!”

Best bekeken
De best bekeken NPO Zapp-programma’s in 2015 waren de Intocht van Sinterklaas (NTR), Het Sinterklaasjournaal (NTR), Het Klokhuis (NTR), NOS Jeugdjournaal, SpangaS (KRO-NCRV) en de BZT-show (KRO-NCRV). Maar ook de nieuwe programma’s Bommetje (AVROTROS) en de Zapp Magic Battle (AVROTROS) staan hoog in de lijst.  Net als de kersverse kerstserie van dit jaar Kasper en de Kerstengelen (AVROTROS). Daarnaast blijven speelfilms (Zappbios), sprookjes en dramaseries onverminderd populair. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten