Bijna vier op de tien Nederlandse huishoudens (39%) kijkt wel eens uitgesteld TV via on demand platforms van de publieke omroep en commerciële zenders. NPO.nl (voorheen Uitzending Gemist) heeft met 36% de meeste kijkers. Daarna volgen RTL XL met 16%, Kijk.nl heeft 5% en NLziet slechts 1%.
Uitgesteld tv kijken niet populair
Maar populair is Uitgesteld tv kijken nog steeds niet. ‘Wie is de mol’ is met 179,000 kijkers het meest bekeken in de 1ste week van 2016. Op de avond van de uitzending zelf keken 2.1 miljoen kijkers.
Top10 Uitgesteld Kijken
Wie is de mol – 179.000
Herman finkers oudejaarsconference 2015- 151.000
Goede tijden slechte tijden – 135.000
Divorce – 89.000
Moordvrouw – 78.000
Jochem myjer even geduld aub – 54.000
Heel holland bakt kerst – 52.000
Bold and the beautiful – 41.000
Prinses op de erwt – 33.000
Moltalk – 32.000
De NPO bereikte in week 53 online 1.322.000 kijkers volgens ‘Stichting KijkOnderzoek’. RTL Nederland bereikte online 1.146.000 kijkers en SBS slechts 256.000 kijkers. Het gaat hier om het aantal bereikte kijkers voor ‘alle’ content die in week 53 werd uitgezonden op TV en online werd opgevraagd. Opmerkelijk is dat de meeste mensen nog steeds via de computer (desktop/laptop) kijken, en niet via een tablet of smartphone. De resultaten komen door een onderzoek van het Multiscope online consumentenpanel, waaraan 6.536 mensen meededen. [Radiowereld.NL]