RTL gaat samenwerken met makers StukTV

RTL heeft de jongens van het videokanaal ‘StukTV’ gecontracteerd. RTL en StukTV willen door de nieuwe samenwerking betere content ontwikkelen voor de nieuwe kijker, jongeren tussen de 18 en 35 jaar. De jongens van StukTV blijven gewoon video’s maken voor het internet.

StukTV is een online entertainmentkanaal met bijna 1 miljoen abonnees en 12 miljoen views per maand op YouTube. Door deze samenwerking wordt RTL MCN het grootste Nederlandse premium multi channel network op het gebied van entertainment met ruim 70 miljoen views per maand.

De drie videomakers van StukTV, Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens, maken op wekelijkse basis spraakmakende video’s waarin ze een opdracht uitvoeren die door hun kijkers zijn bedacht. RTL gaat StukTV ondersteunen op het gebied van formatontwikkeling, distributie, promotie, sales en de ontwikkeling van hun presentatie skills. Zowel online als op televisie. De samenwerking heeft een looptijd van 2 jaar.

StukTV: “Wij zijn blij met de stap naar RTL. Dit geeft ons de kans om een breder publiek aan te spreken en onze persoonlijke skills verder te ontwikkelen. Er zal voor onze kijkers weinig veranderen behalve dat we ze blij kunnen maken met meer en betere content”.

Erland Galjaard, algemeen Programmadirecteur RTL Nederland vertelt welke kansen het programmabedrijf ziet: “We willen verder bouwen aan onze programmering om de groeiende groep, voornamelijk jonge mensen, die niet alleen meer lineair kijkt te voorzien van de beste programma’s en video’s. Samen met StukTV gaan we op zoek naar formats die zowel online als op televisie werken. Na de eerste, inspirerende, gesprekken met Giel geloof ik dat we samen geweldige nieuwe formats kunnen bedenken die haarfijn aansluiten op de behoefte van die nieuwe kijker.” [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten