In opdracht van BrandDeli is onderzoek gedaan naar het kijkgedrag van de Nederlandse Millennial-man (25-34 jaar). TV kijken blijkt voor deze specifieke kijker een perfect ‘Me time’-moment te zijn. Daarbij komt naar voren dat de man gedurende deze momenten een stuk aandachtiger TV kijkt, met name naar sport, een goede serie of een comedy.
Onder meer doordeweeks in de ochtend en in de late avond blijken goede momenten voor deze kijker om rustig en aandachtig naar zijn ideale TV-aanbod te kijken. Er wordt op maat en met name lineair gekeken naar favorieten zoals (misdaad)series, comedy’s en sportprogramma’s. Met het selectieve, maar brede zenderaanbod blijkt BrandDeli goed aan te sluiten op de specifieke interesses van mannelijk Nederland.
Reclames
Opmerkelijk is dat de Nederlandse man verschil ervaart tussen de reclameblokken van de verschillende TV-zenders in Nederland, zo blijkt uit het onderzoek.
De reclameblokken op de kleinere (thema)zenders worden als minder irritant gezien. Een aanzienlijk deel vindt namelijk dat de reclames op deze zenders beter zijn afgestemd op de persoonlijke interesses. Daarnaast hebben kijkers het gevoel dat de kleinere (thema)zenders minder vaak reclame uitzenden en wordt er opgemerkt dat de reclameblokken korter zijn dan de reclameblokken op de brede TV-zenders.
Het onderzoek werd gedaan door communicatieadviesbureau ZenithOptimedia onder 519 mannen tussen de 25 en 34 jaar oud. [Radiowereld.NL]