Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vorig jaar opnieuw verlies geleden op een dalende omzet. De aanhoudende afname van de advertentie-inkomsten kon niet volledig worden gecompenseerd met bezuinigingen, aldus het moederbedrijf van onder meer De Telegraaf en de Sky Radio Group.
Radio-advertenties
De inkomsten uit radio-advertenties van de Sky Radio Group, eigenaar van Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM, daalden met 17,1%, met name als gevolg van een daling van het luistermarktaandeel van Radio Veronica in 2014. Dus van 38,8 miljoen euro in 2014 naar 30,7 miljoen in 2015. In 2015 is deze daling redelijk gestabiliseerd en het luistermarktaandeel laat in de laatste maanden van 2015 een (kleine) stijgende lijn zien.
4e kwartaal 2015
De opbrengsten daalden in het vierde kwartaal met € 9,4 miljoen (- 6,8%) ten opzichte van de vergelijkbare periode vorig jaar. Deze daling is voornamelijk toe te schrijven aan een daling van de advertentie-inkomsten uit print en radio met € 7,3 miljoen (- 17,2%). De daling ligt in lijn met voorgaande kwartalen.