Goed eerste kwartaal BrandDeli

De zenders van BrandDeli laten ook in de derde maand van het jaar een groei zien. Met een marktaandeel van 17,3% (20 t/m 49 jaar) werd in maart een groei van 6% gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar. Hiermee is het eerste kwartaal van 2016 succesvol afgesloten met een marktaandeel van 17,2% en een stijging van 6% ten opzichte van vorig jaar.

Het marktaandeel in primetime* is zelfs met 11% gegroeid naar 9,8%. De groei is terug te vinden bij bijna alle zenders die BrandDeli vertegenwoordigt. Goed bekeken programma’s in maart waren onder meer The Walking Dead, The Passion (FOX), How It’s Made (Discovery) en The Incredible Dr. Pol (NGC). De Eredivisie topper PSV-Ajax was met 641.000 kijkers zelfs de best bekeken wedstrijd ooit op FOX Sports.

Nickelodeon
Kidszender Nickelodeon sluit het eerste kwartaal af met een marktaandeel van 19,7%, waardoor Nickelodeon marktleider was binnen de doelgroep 6 t/m 12 jaar tussen 06:00 en 21:00 uur. Er werd een groei van 34% gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar. Naast de Kids’ Choice Awards 2016 werden onder andere WITS Academie, De Thundermans en 100 dingen te doen voor de middelbare school goed bekeken. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten