Netflix-gebruikers missen 6 dagen reclame per jaar

Netflix telt momenteel ruim 75 miljoen abonnees die dagelijks 2 tot 3 uur Netflix kijken. Uit onderzoek van Cordcutting blijkt dat gebruikers van Netflix gemiddeld 160 uur minder reclame per jaar zien dan de traditionele televisiekijkers.

Per uur komt gemiddeld 16 minuten reclame voorbij. Dat betekent dat de Netflix-kijker 45 minuten reclame per dag ‘mist’ op de online streamingdienst, wat neerkomt op 6 dagen per jaar.

Netflix verwacht op de betaalde dienst voorlopig nog geen advertenties uit te zenden. En bijna 80% van alle Netflix kijkers verwacht dat Netflix uiteindelijk de traditionele televisie kan vervangen.

Sinds de lancering in 2013 heeft Netflix in Nederland ongeveer 1,3 miljoen gebruikers. Een op de vijf huishoudens (17%) gebruikt Netflix. Ze gebruiken het intensief; negen op de tien gebruikers kijken minimaal wekelijks. Deze groep kijkt gemiddeld 10,5 uur per week. [Radiowereld.NL]

Gerelateerde berichten